Obliczanie, ile kalorii jest spalanych w ciągu dnia

Liczba kalorii spalanych każdego dnia jest bezpośrednio związana z utratą masy ciała, przyrostem masy ciała lub utrzymaniem masy ciała. Aby schudnąć, muszą spalić więcej kalorii niż przyjmują, tworząc deficyt kalorii. Ale żeby to zrobić, muszą wiedzieć, ile kalorii spalają każdego dnia. W tym artykule przyjrzymy się temu, jak ktoś może obliczyć ile kalorii spalają w ciągu dnia.

kalorie

Co to jest kaloria?

Zamknij informacje o wartościach odżywczych na odwrocie etykiety żywności, pokazując kalorie energii, białko, węglowodany, cukier i zawartość tłuszczu.

Trzy główne grupy żywności – białka, węglowodany i tłuszcze – mają różną zawartość kalorii. Większość produktów spożywczych będzie wyświetlać zawartość składników odżywczych, w tym kalorie.

Większość ludzi uważa, że kalorie są tylko związane z jedzeniem i utratą wagi. Jednak kaloria jest jednostką energii cieplnej. Kalorie to ilość energii potrzebna do podniesienia 1 grama (g) wody o 1°C.

Pomiar ten może być stosowany do wielu różnych mechanizmów uwalniających energię poza organizmem człowieka. Dla ludzkiego ciała kalorie są miarą tego, ile energii potrzebuje ciało do funkcjonowania.

Jedzenie zawiera kalorie. Różne produkty spożywcze mają różną ilość kalorii, co oznacza, że każdy z nich ma różną ilość energii potencjalnej.

Istnieją trzy podstawowe rodzaje żywności, które składają się na całość żywności spożywanej przez ludzi: węglowodany, białka i tłuszcze. Te trzy różne rodzaje żywności mają różną ilość energii potencjalnej na g.

Podziały kaloryczne na g dla każdego rodzaju żywności są następujące:

  • Węglowodany: 4 kalorie na g
  • Białka: 4 kalorie na g
  • Tłuszcze: 9 kalorii na g

Obliczanie dziennego spalania kalorii

Obliczanie zużytych i spalonych kalorii może pomóc w zarządzaniu wagą. Dostępne są różne aplikacje i strony internetowe wspomagające ten proces. Bycie w stanie wypracować, ile kalorii jest spalanych każdego dnia jest niezbędne dla każdej osoby chcącej utrzymać, stracić lub przybrać na wadze.

Wiedza o tym, jakie czynniki przyczyniają się do spalania kalorii, może pomóc osobie zmienić dietę lub program ćwiczeń, aby dostosować się do celu. Przyjętą metodą obliczania ilości kalorii spalanych każdego dnia przez osobę jest formuła Harris-Benedict. Pierwotnie opracowany na początku XX wieku, został przebudowany w 1984 roku i ponownie w 1990 roku, aby poprawić jego dokładność.

Formuła Harris-Benedict jest stosunkowo prostym procesem, w którym osoba zwielokrotnia podstawowe tempo przemiany materii (BMR) przez średni dzienny poziom aktywności.

BMR to liczba kalorii, które osoba spala po prostu istniejąca. BMR różni się w zależności od wieku, płci, wielkości i genetyki. Aby obliczyć BMR, osoba używa cali dla wzrostu, funtów dla wagi i lat dla wieku w następujących formułach:

Dla mężczyzn: 66 + (6,2 x waga) + (12,7 x wzrost) – (6,76 x wiek)

Dla kobiet: 655,1 + (4,35 x waga) + (4,7 x wzrost) – (4,7 x wiek)

Wyniki obliczeń BMR są następnie wykorzystywane w celu pomnożenia ich przez średnią dzienną aktywność osoby. Punkty przyznawane są w zależności od aktywności danej osoby.

Punkty dla poziomów aktywności są następujące:

  • 2 punktów dla osoby, która nie ćwiczy zbyt mało lub nie ćwiczy.
  • 1,37 punktu dla lekko aktywnej osoby wykonującej lekkie ćwiczenia 1-3 dni w tygodniu
  • 1,55 punktu dla osoby umiarkowanie aktywnej, wykonującej umiarkowane ćwiczenia 3-5 dni w tygodniu.
  • 1,725 punktu dla bardzo aktywnej osoby, która ciężko ćwiczy 6-7 dni w tygodniu.
  • 1,9 punktów dla dodatkowej osoby aktywnej, która albo ma wymagającą fizycznie pracę, albo ma szczególnie wymagające ćwiczenia.

Po obliczeniu BMR i ustaleniu punktów aktywności, obie oceny są mnożone. Suma jest liczbą kalorii spalonych w przeciętnym dniu.

Na przykład, aby obliczyć ile kalorii ma 37 lat, 6 stóp wzrostu i 170 funtów mężczyzna, który jest umiarkowanie aktywny w oparzeniach, formuła wyglądałaby jak:

(66 + (6. 2 x 170) + (12. 7 x 72) – (6. 76 x 37)) x 1. 55 = 2,663 kalorii/dzień

Ta liczba pokazuje, że człowiek w tym wieku, wzrostu, wagi i poziomu aktywności może spożywać 2663 kalorii i utrzymać obecną wagę. Może on zwiększyć lub zmniejszyć wagę, spożywając mniej lub więcej tej ilości w ciągu kilku dni.

Dla tych, którzy nie chcą samodzielnie wykonywać obliczeń, istnieje szereg sposób jak w prosty sposób utrzymywać wagę i kalkulatorów kalorycznych dostępnych online. Większość z nich używa podobnej formuły, aby wypracować spalone kalorie. Jednym z prostych sposobów na szczupłą sylwetkę jest stosowanie suplementów diety, które świetnie wspomagają proces odchudzania, jednym z nich jest Bioxyn, o którym piszemy na blogu.

Lekarz lub dietetyk powinien również być w stanie pomóc ludziom w ustaleniu, ile kalorii spalają każdego dnia.

Czynniki wpływające na spalanie kalorii

Czynniki wpływające na spalanie kaloriiKalorie spalane w wyniku wysiłku fizycznego lub aktywności fizycznej. Wszystkie czynności pochłaniają kalorie, a nawet prace domowe, takie jak odkurzanie. Bardziej intensywna aktywność fizyczna, taka jak aerobik, pozwoli spalić więcej kalorii.

Kalorie liczy się na ćwiczenia i aktywność fizyczną i może się różnić w zależności od osoby. Wiek, płeć, typ ciała i wielkość wpływają na to, ile kalorii jednostka będzie spalać wykonując aktywność fizyczną.

Ogólnie rzecz biorąc, bardziej intensywna lub męcząca aktywność powoduje spalanie większej ilości kalorii niż lżejsze ćwiczenia.

Poniższe liczby kalorii są oparte na 155-funtowej osobie wykonującej następujące ćwiczenia lub aktywność przez 30 minut:

  • aerobik: 211
  • rower stacjonarny (lekki wysiłek): 176
  • rower stacjonarny (umiarkowany wysiłek): 247
  • odkurzanie: 70
  • ogrodnictwo: 176
  • gotowanie: 70
  • tenis (single): 282
  • odkurzanie: 70
  • chodzenie w czasie popychania wózka: 70
  • podnoszenie ciężarów: 106

Każdy, kto chce dowiedzieć się, ile kalorii spalają, może wprowadzić swoje statystyki do kalkulatora kalorii i znaleźć spersonalizowane wyniki.

Wskazówki dotyczące utraty wagi

Ludzie, którzy chcą schudnąć, powinni spróbować stworzyć deficyt kalorii, stosując się do tych wskazówek:

  • ruszaj się więcej
  • spożywanie niskokalorycznej diety pełnej zdrowych owoców, warzyw i chudych białek
  • wystarczająco dużo snu.
  • picie większej ilości wody

Utrata wagi może być bardzo trudna do wykonania. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie, ile kalorii spalanych jest dziennie przez organizm człowieka i co zrobić, aby zwiększyć dzienne spalanie kalorii.

Wiele czynników wpływa na to, ile kalorii osoba spala każdego dnia. Niektóre z czynników wpływających na codzienne spalanie kalorii nie są pod kontrolą człowieka, podczas gdy inne mogą zostać zmienione.

Czynniki te obejmują:

  1. Wiek: im starsza osoba, tym mniej kalorii spalanych dziennie.
  2. Płeć: mężczyźni spalają więcej kalorii niż kobiety.
  3. Ilość codziennej aktywności: ci, którzy poruszają się więcej, spalają więcej kalorii.
  4. Skład ciała: osoby z większą ilością mięśni spalają więcej kalorii niż osoby z mniejszą ilością mięśni.
  5. Wielkość ciała: osoby większe spalają więcej kalorii niż osoby mniejsze, nawet w spoczynku.
  6. Termogeneza: jest to ilość energii zużywanej przez organizm do rozkładu pokarmu.
  7. Ciąża: kobiety w ciąży spalają więcej kalorii niż kobiety nieciężarne.
  8. Karmienie piersią: kobiety karmiące piersią również spalają dodatkowe kalorie.